להלן פירוט השירותים העומדים לרשות פורשי בזק:
א. ייעוץ בנושאי ביטוח פנסיוני
פורשי בזק המקבלים פנסיה באמצעות חברת הביטוח הראל ו/או הראל ומקפת, זכאים לקבל שירותי ייעוץ פנסיוני, שבמסגרתם ייבחן התיק הביטוחי שברשותם ותוערך מידת הכדאיות של התוכניות הפנסיוניות השונות*. במסגרת הייעוץ אף נבחנת כדאיות חידוש ההפקדות לקרן הפנסיה מקפת הוותיקה, כעמית בודד או כעמית שכיר (אצל מעסיק חדש), ומוצגות אלטרנטיבות שיעורי ההפקדה - מהסכום המינימלי הנדרש בתקנות בסך של כ- 395 ₪ לחודש (נכון ליוני 2009) ועד לסכום המקסימלי המותר לפי ממוצע השכר המבוטח ב- 12 חודשי העבודה האחרונים. בפגישת הייעוץ יפורטו הטבות המס השונות להם זכאים הפורשים והדרכים לקבלן.
ניתן לתאם פגישת ייעוץ באמצעות מתאמת הפגישות, הגב' ורד דוראני:
03-9294444
שעות פעילות: 9:00-16:00
ב. דוחות שנתיים למס הכנסה
פורשי בזק המקבלים פנסיה באמצעות חברת הביטוח הראל ו/או הראל ומקפת, זכאים לשירות הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה* במידה והפורש נפטר, חלילה, זכאים לשירות גם שאריו. עובדים המעוניינים בשירות צריכים לדאוג כי יהיו ברשותם המסמכים הנדרשים להגשת דוחות למס הכנסה.
לתשומת לבך, פורשי בזק אשר בוצעה עבורם פריסת פיצויים חייבים בהגשת דוחות שנתיים בכל שנות הפריסה באמצעות יועץ המס.
ניתן לתאם פגישת ייעוץ באמצעות מתאמת הפגישות, גב' אביטל פייט:
03-9294789
שעות פעילות 9:00-16:00
ג. תיאום מס
פורש שהחל לעבוד במקום עבודה חדש נדרש להמציא למעבידו החדש אישור תיאום מס מפקיד השומה באזור מגוריו. עם תחילת תקופת הביטוח ומדי שנה לאחר מכן, מתבקשים פורשי בזק למלא טופסי 101 ולהגישם למחלקת השכר בהראל. פורשים אשר דיווחו בטופס ה- 101 כי יש להם הכנסה ממקום עבודה נוסף כשכירים, מונחים על-ידי מחלקת השכר בהראל לבצע תיאום מס. מחלקת השכר בהראל מלווה את הפורשים ומנחה אותם בכל שלבי ביצוע תיאום המס מול פקיד השומה, ובמידת הצורך מפנה אותם לרואה החשבון המטפל.
לבירורים בנושאי תאום מס ניתן לפנות אל אחראי התשלומים במחלקת השכר בהראל - מר יעקב בבלי, באמצעות מוקד שירות הלקוחות:
1800-55-66-77
שעות פעילות 9:00-16:00
ד. הסברים בנוגע לפוליסות הביטוח בהראל
פורשי בזק המעוניינים בקבלת הסברים ופרטים בנוגע לפוליסות הביטוח אשר הופקו עבורם, יכולים לפעול באחת מן הדרכים הבאות:
1. לצפות בתנאי הפוליסות ובפרטיהן באמצעות כניסה לתיק האישי באתר האינטרנט לפורשי בזק.
2. לפנות לקבלת הסבר באמצעות מוקד שירות הלקוחות של הראל בטלפון: 1800-55-66-77.
ה. תשלומי הפנסיה
פורשי בזק המקבלים פנסיה באמצעות חברת הביטוח הראל, מקבלים לביתם תלושי פנסיה חודשיים. בתלושי הפנסיה החודשיים ובטופסי ה-106 ניתן לצפות (ולהוריד העתקים) גם דרך אתר האינטרנט, באמצעות מערכת מאובטחת הדורשת שם משתמש, מספר תעודת זהות, וסיסמא אישית. באמצעות המערכת ניתן גם לקבל הסברים על תלוש הפנסיה.
שירות זה נועד להקל על התעדכנות הפורשים ולחסוך מהם את הצורך בפניות לשם קבלת אישורים ותלושים הנדרשים להם. באמצעות תלושי הפנסיה ניתן גם לבצע תשלומים וניכויים שונים, כגון הפקדות לקרן הפנסיה מקפת, הפקדות לקופות גמל ולביטוחי מנהלים, תשלומי מיסי הסתדרות וכיו"ב.
עם הגעת הפורש לגיל הפרישה הקבוע בחוק, הוא זכאי לקבל פנסיית זקנה ממקפת (יש להגיש תביעה לקבלת פנסיית הזקנה). פורשים המעוניינים לרכז את התשלומים כך שגם פנסיית הזקנה ממקפת וגם קצבת הזקנה מהראל ישולמו על ידי הראל באמצעות תלוש הפנסיה של הראל, יכולים לעשות כן באמצעות הוראה להעברת קצבה להראל.
פרט לשירות הניתן דרך האינטרנט, ניתן לפנות אל אנשי מחלקת השכר של הראל לשם בירורים ובקשות שונות, באמצעות מוקד שירות הלקוחות:
1800-55-66-77
שעות פעילות 9:00-16:00
* השירות ניתן לפורשים משנת 2004 ואילך ובמידה והפורש לא החל לעסוק כעצמאי. השירות כרוך בהשתתפות עצמית בסך של 50 ₪ - עבור פורשים עד גיל 60, ובהשתתפות עצמית בסך של 125 ₪ - עבור פורשים שגילם מעל ל- 60.