>

ביטוח הוצאות רפואת שיניים לעובדי תרכובות ברום ובני משפחותיהם במסלול  "פרוטטי מורחב" הכולל: טיפולים מונעים, טיפולים משמרים, טיפולי שורש, טיפולים כירורגיים, טיפולים פריודונטיים, טיפולים פרוטטים, טיפולי השתלות שיניים וטיפולי אורטודונטיה (יישור שיניים לילדים) המוצעים בפוליסה.
 
מי רשאי להצטרף לביטוח

עובד תרכובות ברום באחת מהאפשרויות שלהלן:

  • עובד/גמלאי יכול להצטרף לבדו לביטוח
  • עובד/גמלאי יכול לצרף בן/בת זוג ו/או ילדיו  בגילאים 5-23 למסלול "משמר ואורטודונטיה".
  • עובד/גמלאי יכול לצרף את ילדיו מעל גיל 23 למסלול "משמר" או "פרוטטי מורחב".​

​כללי הצטרפות לתוכנית ביטוח השיניים

  • תנאי לצירופו של עובד/ת או גמלאי/ת  לפוליסה הינו קבלת הסכמתו המפורשת של העובד/ת או הגמלאי/ת, לפי העניין, מראש ובכתב לצירופו לפוליסה.
  • המבטח ימסור לעובד/ת או לגמלאי/ת, לפי העניין, אשר חתמו על בקשת הצטרפות לביטוח הוצאות רפואת שיניים ועל הוראה בלתי חוזרת לניכוי דמי הביטוח ממשכורותו- לגבי גמלאי/ת, על הוראה בלתי חוזרת לתשלום הפרמיה באמצעות הוראת קבע או כרטיס אשראי, אישור על הצטרפותו לביטוח וישלח לו/ה תעודת מבוטח.
  • עובדים חדשים ו/או בני זוג של עובדים שנישאו במהלך תקופת הביטוח, יוכלו להצטרף לביטוח בתוך 90 יום, מיום תחילת העסקתם או מיום הנישואין, לפי העניין, והם יהיו מבוטחים מיום המצטרפותם ועד תום תקופת ההסכם.
  • אם צורף איזה מבני משפחתו של העובד או הגמלאי במועד מאוחר יותר ממועד הצטרפות העובד, ישולמו בגינו דמי ביטוח חודשיים רטרואקטיביים עבור מלוא התקופה ממועד תחילת הביטוח של העובד, כנקוב בדף פרטי הביטוח, ועד מועד ההצטרפות המאוחרת, ובמקרה כזה יסתיים הביטוח במועד סיום הביטוח הנקוב בדף פרטי הביטוח ויודגש, כי אין ולא יהיה בבחירתו של המבוטח באפשרות זו ובתשלום רטרואקטיבי של דמי הביטוח ממועד כניסת הפוליסה לתוקף, כדי ליצור חבות של המבטחת לשלם למבוטח תגמולי ביטוח בגין טיפול שיניים שבוצע ע"י המצטרף לפני  מועד ההצטרפות. לחילופין, תוארך תקופת הביטוח של העובד או הגמלאי, לפי העניין, וכל יתר בני המשפחה שצורפו לביטוח, ומועד סיומה יהיה במועד תום תקופת הביטוח (10 שנים) של בן המשפחה האחרון שהצטרף לביטוח. במקרה שבו נבחרה החלופה השניה (הארכת תקופת הביטוח של כל בני המשפחה), אין בכך כדי ליצור חבות של המבטחת לשלם תגמולי ביטוח בגין טיפול שיניים שבוצעו ע"י המצטרף לפני  מועד ההצטרפות.

​תקופת הביטוח תהיה 10 שנים החל מיום 01.08.2013 ועד ליום 31.07.2023
דמי הביטוח החודשיים

סוג המבוטחסוג הביטוח
פרוטטי (משקם) מורחבמשמר ואורטודונטיהמשמר
עובד/ת176.74 ₪-_
בן/בת זוג 121.03 ₪-_
ילד/ה בגיל 5-23  -51.99 ₪_
ילד/ה מגיל 23 ואילך 121.03 ₪ _38.40 ₪
ילד/ה רביעי/ת ואילך בגיל 5-23 _חינם_

דמי הביטוח החודשיים לעיל צמודים למדד, על סמך מדד הבסיס שפורסם בתאריך 15.06.2013
הצמדת דמי הביטוח החודשיים למדד תיעשה אחת לחודש, בראשון לחודש.

עדכון פרטים אישיים

 כאשר חל שינוי בפרטיו האישיים של מבוטח (שינוי מצב משפחתי, כתובת, ילדים, מספרי טלפון, פרטי חשבון בנק וכיוצ"ב), יש להודיע על השינוי באמצעות הודעה בכתב למחלקת הרישום בדקלה.

כתובת למשלוח הודעות בכתב

הודעות ובקשות בכתב כגון: הצטרפות לתוכנית הביטוח, ביטול הביטוח, שינוי פרטים (מצב משפחתי, כתובת, ילדים, מס' טלפון, פרטי חשבון בנק וכיוצ"ב) יש לשלוח לכתובת:

רח' החילזון 12, רמת גן, ת.ד 1998 רמת גן 5211802

​אין המבטח אחראי לביצוע טיפול שיניים חוזר אם יתברר, כי הטיפול שבוצע פגום, בין אם מחמת עבודה לקויה של הרופא ובין אם מחמת חומרים פגומים בהם השתמש או מכל סיבה אחרת, הוא פטור מכיסוי ו/או שיפוי ו/או פיצוי המבוטח בגין טיפול זה ועל המבוטח לפנות בעניין זה לרופא המטפל ואליו בלבד.

​צילומי רנטגן הינם אמצעי חשוב לאבחנה ולטיפול ויבוצעו אך ורק למטרות טיפוליות.

הפנייה לצילומי רנטגן חייבת להינתן ע"י רופא השיניים המטפל אך ורק כשזה מתחייב מצרכי הטיפול.

לטיפולים מסוימים יש לצרף צילומי שיניים כמתחייב בהסכם. יצורפו רק צילומים שנעשו למטרות רפואיות ובהפניית הרופא המטפל.

במקרים הבאים מקובל לבצע צילומי רנטגן לצרכי אבחנה לפני הטיפול (יש לצרף צילומים אלו לתביעה/התייעצות אם בוצעו):

  • עקירות
  • פעולות כירורגיות כגון המיסקציה ואפיסקטומי.
  • טיפולי שורש (כולל צילום אחרי הטיפול).
  • חידוש טיפול שורש (כולל צילום אחרי הטיפול).

בעת ביצוע צילום במכון שבהסכם  - הצילום יועבר באמצעים דיגיטאליים מהמכון ישירות למבטח ואין צורך להעבירו בשנית.


אימות ביצוע שיחזור פרוטטי יוכל להיעשות בדרכים הבאות:

  • צילום פוטוגראפי.
  • צילום רנטגן ,שמבוצע על פי שיקול דעתו של הרופא המטפל לצרכים רפואיים.
  • צילום תבנית המעבדה עליה בוצע גשר\תותבת.
  • בדיקת רופא.

​"דקלה" חברה לביטוח מעמידה לרשות המבוטחים שרות טלפוני באגף תביעות ביטוח שיניים בימים א' - ה', בין השעות 16:00 - 8:00 בטלפון: 03-7549090, פקס: 03-7548084, או באתר "דקלה" www.dikla.co.il.

לקבלת תנאי ההסכם, טפסים, בירור בנושא תעודות מבוטח, קבלת שמות רופאי/מרפאות השיניים ומכוני הצילום בהסכם וכיוצ"ב, ניתן לפנות במישרין למוקד מידע שירות לקוחות או לאתר דקלה www.dikla.co.il.

איך מצטרפים