>

​​​​​​הרוטציה נמשכת ומדד s&p500 e.w סיים את השבוע בעליה של 2%. באירופה ויפן צפויים להתפרסם מדדי המחירים לצרכן- האם נראה ירידה באינפלציה? בישראל צפויה להתפרסם החלטת הריבית ביום רביעי 28.8.24 צפי לל"ש. בת"א השבוע עונת הדוחות מגיעה לסיומה, ברביעי פרסום דוחות

ארה"ב - שבוע המסחר הגיע לשיאו ביום שישי לאחר נאום פאוול ב Jackson Hole (כנס נגידי הבנקים בעולם) בו הוא אותת על כוונתו להוריד ריבית ב-18.9. בנאומי ג'רום פאוול בשתי מילים "הגיע הזמן" סיפק למשקיעים כיוון ברור לגבי הורדת הריבית והשווקים אהבו לשמוע זאת ונתנו דחיפה חזקה למדדי המניות כלפי מעלה ומנגד תשואות האג"ח ירדו בחדות. העלייה במניות הייתה סוחפת. 86% מהמניות ב-S&P 500 עלו, ו-49% מהן נתנו תשואה עודפת על המדד. המניות של חברות הרגישות במיוחד להורדת הריבית עלו בחוזקה כאשר מדד הראסל 2000 זינק ב-3.2%, היום הכי טוב שלו השנה.
ירידות? עליות? הרוטציה נמשכת, ובשבוע החולף עלה מדד s&p500 e.w 2% בעוד מדד s&p500 הסתפק בעליה של 1.5%.

מה עשו 7 המופלאות? שבע המופלאות עלו 1.8%. מאז ה-26 ליוני השנה שבע המופלאות ירדו ב-1.8% בעוד שאר 493 המניות זינקו ב-5.4%. הסיבה העיקרית לצמצום הפער הייתה ההתרחבות בעליית הרווח לחברות נוספות. 71% מהחברות דיווחו על עלייה ברווח ברבעון ב-2, שיעור העלייה הרחב ביותר ברווח מאז הרבעון ה-4 של 2021.

עקום התשואות, צפי השוק לתחילת הורדת ריבית בספטמבר, לריבית 4.5% בסוף 2024 ולריבית 3.75% ביוני 2025. בשוק קיימת תמימות דעים לגבי הורדת הריבית בחודש הבא אך חלוקים בשאלה האם ההפחתה תהיה של 0.25% או 0.50%.
תשואת US2Y ירדה מ4.1% ל3.9% ותשואת US10Y ירדה מ3.9% ל3.8%.

בישראל בת"א בניגוד למגמה העולמית האוירה בשבוע החולף היתה שלילית וזאת על אף פרסום דוחות טובים של חברות ממגוון ענפים בינהם חברות קמעונאיות שעזרו למדד ת"א רשתות שיווק שעלה השבוע 3.8% ומתחילת החודש זינק כ-9%. בין החברות במדד שדיווחו השבוע יש את מניית שופרסל שעלתה כ-11%, יוחננוף עם עליה של 10.34% ואלקטרה צריכה שסיימה את השבוע עם עליה של כ-10%. בגזרת האג"ח נרשמה מגמה מעורבת כאשר האפיק הצמוד ממשיך לבלוט בעיקר במח"מ הקצר עם עליה של 0.6% הן בממשלתי והן בקונצרני. באפיק השקלי ראינו מימושים בעיקר במח"מ הארוך עם ירידה של 0.7%. מדד COCO בנקים ממשיך לבלוט ועלה השבוע 0.5% וכ-5% מתחילת שנה.

התוצר בישראל צמח בשיעור מתון של 1.2% בשיעור שנתי ברבעון השני, האטה משמעותית בהשוואה ל-17.3% ברבעון הראשון (שעודכן כלפי מעלה). הרכב הצמיחה מצביע על תמונה מעורבת; הצריכה הפרטית הייתה כצפוי חזקה (בהתאם לנתוני רכישות בכרטיסי אשראי ושאר האינדיקאטורים) כשצמחה ב-12% בשיעור שנתי. לעומת זאת, יצוא הסחורות והשירותים רשם התכווצות מפתיעה של 8.3% בשיעור שנתי, בהובלת ירידה ביצוא השירותים. גם ההשקעות היו חלשות עם גידול של 1.1% בלבד, כאשר המשך גידול מהיר בהשקעות בבתי מגורים קוזז עם המשך ירידה בהשקעות בענפי המשק. כצפוי, הצריכה הביטחונית נותרה גבוהה על כ-8% מהתוצר.
בשורה התחתונה, הצמיחה אמנם מראה (עדיין) את חוזקו של משק הבית הישראלי, אך מנועי הצמיחה העתידיים (השקעות ויצוא) של המשק נחלשים. להערכתנו, הצמיחה השנתית ב-2024 תהיה בטווח של 1.5-1.0 אחוזים.
להערכתנו, מדד המחירים הגבוה לצד הצריכה הפרטית החזקה ואי הוודאות לגבי תקציב המדינה, לא יאפשרו לבנק ישראל להוריד את הריבית ביום רביעי. יחד עם זאת, במבט קדימה על רקע החולשה המסתמנת במנועי הצמיחה של המשק בשילוב הפחתות הריבית בעולם, אנו צופים ירידה מהירה יותר בריבית בהשוואה לציפיות כרגע בשווקים ולתחזית בנק ישראל האחרונה.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אין להעתיק, לשכפל, לצטט, להפיץ או להעביר את העבודה או חלקים ממנה ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהראל פיננסים. עבודה זו מתבססת על מידע פומבי גלוי וכן על מקורות מידע הנחשבים בעיני החברה כאמינים. הנחת החברה כי המידע ונתונים אלו נכונים, אך אין השימוש בהם מהווה אימות ו/או אישור לבדיקת נכונותם. האמור בעבודה זו משקף את חוות דעתנו במועד פרסום העבודה. חוות דעתנו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה נוספת. החברה לא תהיה אחראית, בכל צורה שהיא, לנזק ו/או הפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בעבודה זו, וכן אינה מתחייבת כי התבססות על המידע המופיע בעבודה זו עשוי להניב רווחים. הכותבים ו/או חברות בקבוצת הראל ו/או בעלי עניין בהן ו/או בעלי השליטה בקבוצה, עשויים להחזיק ו/או לסחור, בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסים המצוינים בעבודה זו, וזאת באופן המנוגד לאמור בעבודה זו.  ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הנזכרים בעבודה זו עלולים שלא להתאים לכל משקיע. אין לראות בעבודה זו משום שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות או תחליף לייעוץ מס עצמאי. עבודה זו אינה מותאמת למטרות ההשקעה ולצרכיו האישים והמיוחדים של כל משקיע. ​​

כלים נוספים