>

​החל משנת 2005 ניתן לנייד חסכונות בין מוצרים פנסיוניים (בהתאם להוראות הדין), בקלות וללא כל עלות. המעבר נעשה תוך שמירה על רצף ביטוחי, ותק וזכויות. כבעל מוצר פנסיוני כלשהו, באפשרותך להעביר את יתרת החיסכון שלך לפוליסת ביטוח חיים פנסיוני בהראל.

מאחר שלהליך הניוד יש השלכות עתידיות מהותיות על הכיסוי הביטוחי, נזילות הכספים, הרכב תיק ההשקעות ועוד, חשוב שתבחן היטב את האפשרויות העומדות בפניך טרם הגשת הבקשה.

 

פעל בהתאם להנחיות שבמדריך זה להגשת בקשה לניוד כספים אל פוליסת ביטוח חיים פנסיוני של הראל.

​ככלל, אנו ממליצים לך לפנות לסוכן הביטוח או ליועץ הפנסיוני שלך לקבלת הכוונה בטרם תגיש את בקשתך לניוד החיסכון הפנסיוני. הסוכן יוכל גם ללוות אותך בתהליך הניוד מול הראל.

על-פי התקנות, מבוטח אינו יכול להעביר את החיסכון הפנסיוני שלו אם מתקיים אחד או יותר מהמקרים הבאים:

  • מוטל עיקול על חשבונו (ההגבלה חלה על הסכום המעוקל)
  • מוטל שעבוד על חשבונו (ההגבלה חלה על הסכום המשועבד)
  • קיימת בחשבונו יתרת חוב בשל הלוואה שטרם נפרעה במלואה
  • המבוטח מקבל קצבת זקנה המחושבת לפי מלא יתרתו הצבורה
  • המבוטח מקבל קצבת נכות מהקופה המעבירה
  • המבוטח הגיש בקשה לקבלת קצבת נכות מהקרן המעבירה ותביעתו בבדיקה
  • המבוטח נפטר
  • לא ניתן להעביר כספים מקרן השתלמות שאינה נזילה לפוליסת ביטוח חיים פנסיוני

לנוחיותך, להלן פירוט של עיקרי תהליך הניוד:

  1. מבוטח המבקש לבצע ניוד, יפנה לקופה אליה בחר להעביר את הכספים וימלא טופס מתאים.
  2. הקופה המקבלת תבדוק את בקשת המבוטח.
  3. הקופה המקבלת תעביר את בקשת המבוטח לקופה המעבירה (הקופה ממנה מבקש המבוטח להעביר כספים) תוך שני ימי עסקים.
  4. העברת הכספים תבוצע תוך עשרה ימי עסקים מהיום שהועברה הבקשה לקופה המעבירה.

 

הנך רשאי לבטל את בקשת ההעברה כל עוד הכספים לא הועברו לקופה המקבלת. הביטול ייעשה באמצעות הודעה על ביטול בקשת העברה בטופס מתאים והעברתו לקופה המעבירה.

​כדי להגיש בקשה לניוד כספים לפוליסת ביטוח חיים פנסיוני, עליך למלא טופס בקשת העברה לקופת ביטוח המאושרת כקופת גמל ולצרף טופס הצטרפות וצילום עדכני של תעודת הזהות שלך.

באפשרותך לשלוח אלינו את הטופס החתום וצילום תעודת הזהות באחת מן הדרכים הבאות:
  באמצעות סוכן הביטוח שלך
 באמצעות פקס, למספר:  7348233 03
 באמצעות דואר אלקטרוני, לכתובת:  havarotlife@harel-ins.co.il

באפשרותך לוודא את הגעת המסמכים ששלחת בדוא"ל או בפקס באמצעות המענה הממוחשב, הזמין 24 שעות ביממה בטלפון 1-700-702-870. השירות ניתן כעבור שלוש שעות ממועד שליחת המסמכים. מסמכים שנשלחו לאחר השעה 15:00 יעודכנו במערכת ביום העבודה הבא.

​לאחר קבלת הטפסים והמסמכים במשרדינו, אנו נבדוק את תקינותם ושלמותם. אם הטפסים יימצאו תקינים ושלמים, נפעל לקידום הליך הניוד ולאחר השלמתו, תישלח אליך הודעה מתאימה.
אם בקשתך לא תאושר, נודיע לך על כך.

באפשרותך להתעדכן במצב הבקשה שלך בכל עת באחת הדרכים הבאות:

  • באמצעות הסוכן / היועץ הפנסיוני שלך
  • באמצעות מוקד שירות הלקוחות של הראל בטלפון 2735*

​כדי לשמור על רצף ביטוחי בעת המעבר, קובעות התקנות על מי חלה החבות הביטוחית בכל אחד משלבי המעבר. הקרן המעבירה (הקודמת) אחראית לכיסוי הביטוחי עד למועד הקובע, והקופה המקבלת (החדשה) אחראית לכיסוי הביטוחי החל מהמועד הקובע. 

לידיעתך, המועד הקובע הינו:

  • לעמית פעיל - מועד התשלום הראשון לקופה המקבלת (ובתנאי שהתשלום התקבל בתוך 120 ימים ממועד חתימת המבוטח על טופס בקשת ההעברה).
  • לעמית לא פעיל - מועד קבלת בקשת ההעברה.